Örnek: Türkiye'de Ayakkabı Sektörü

Ayağı saran giyim eşyası olan ayakkabının üretimi ile ilgili tüm faaliyetler, ayakkabı sektörü kapsamında değerlendirilmektedir. Ayakkabı, dünya genelinde imalat sektörünün önemli kalemlerinden birisi olarak giyim eşyaları içerisinde tüketim açısından ön sıralarda yer almaktadır. Ayakkabı üretimi pek çok yan ürünün bir arada kullanıldığı, dolayısı ile pek çok farklı sektörün ürünlerinin girdi olarak kullanıldığı bir sektördür. Ayakkabı sektörünü tanımlamak gerektiğinde kısaca ayakkabı imalatında kullanılan malzemelerden bahsetmek yararlı olacaktır. Deri, plastik, kauçuk, mantar ve tahtanın yanı sıra gelişen malzeme bilimi sayesinde pek çok farklı maddeden imal edilmiş malzemeler ayakkabının dış tabanında kullanılabilmektedir. Bu malzemelerin yanında sentetik deri ve geniş bir çeşitliliğe sahip olan dokuma kumaş malzemeler ise ayakkabının yüzünde kullanılabilmektedir. Doğal olarak; ayakkabı imalatı, ayakkabı imalatında kullanılan malzemelerin imalatı ve ayakkabının pazarlaması faaliyetlerinin tamamı ayakkabı sektörünü oluşturmaktadır (Bayındır, 2008: 71-73).

Kaynak: Bayındır, S. (2008). "Ayakkabı Sektöründe Markalaşma ve Rekabet İlişkisi", Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.

İletişim

"Türkiye'de Ayakkabı Sektörü" konusunda çalışma için lütfen arayınız:
bilgi@tez300.com
0544.4303361